UNDE NE GĂSIŢI: TELEORMAN ROMÂNIA
Str. Carpați nr.71-73, Roșiorii de Vede
PROGRAM FUNCŢIONARE: 08:00 - 16:00
telefon: +40 247 466 149 email: stancu_zaharia@yahoo.com
Str. Carpați nr.71-73, Roșiorii de Vede
telefon: +40 247 466 149 email: stancu_zaharia@yahoo.com
cod -2018-1-DE03-KA229-047207_3, perioada de implementare 2018-2020
Activităţi de predare, învăţare, evaluare
Începând cu 1 octombrie 2018, un nou proiect Erasmus+ va fi implementat în Școala Gimnazială ,,Zaharia Stancu”, din Roșiorii de Vede, în parteneriat cu 5 țări europene.
Scopul proiectului:
susținerea imaginației copiilor și oferirea oportunității de a folosi tehnologia ca instrument de informare
Obiective:
Încurajarea creativității și antreprenoriatului;
Asigurarea egalității și solidarității sociale a publicului țintă (în special persoanele care au dificultăți în învățare, elevii dezavantajați);
Promovarea echității și a incluziunii în educație;
Prevenirea abandonului școlar timpuriu;
Dezvoltarea abordărilor noi și inovatoare și sprijinirea diseminării celor mai bune practici;
Cunoașterea diversității europene;
Eliminarea prejudiciilor dintre țări, culturi și popoare;
Aprecierea limbii engleze ca limbă de circulație internațională.
Școli partenere
1. Schule Leonardo da Vinci Gesamtschule Hückelhoven Hückelhoven, Germany
2. Nene Hatun Ilkokulu İstanbul, Turkey
3. Primary school "Hristo Brenitsa Brenitsa, Bulgaria
4. Escola Básica e Secundária da Ponta do Sol, Ponta do Sol, Portugal
5. Upesleju internatpamatskola- rehabilitacijas centrs Upeslejas, Latvia
6. Scoala Gimnaziala „Zaharia Stancu” Rosiorii de Vede, Romania
1. Prima activitatea de predare/ învățare a avut loc în Turcia, noiembrie 2018.
2. A doua activitatte s-a desfășurat în Bulgaria, în februarie 2019.
3. Cea de-a treia activitate de proiect a avut loc în Portugalia, în luna mai 2019.
4. A patra activitatea de instruire didactică s-a derulat în România, în octombrie 2019.
5. Cea de-a cincea activitate de formare didactică a avut loc în Letonia, în martie în 2020
6. A șasea activitate a Proiectului a fost planificată în mai 2020, urmând să se deruleze în Germania, însă a avut loc online din cauza pandemiei de COVID 19
Întalnirile de proiect au avut loc în fiecare dintre școlile partenere:
1. Schule Leonardo da Vinci Gesamtschule Hückelhoven Hückelhoven, Germany
2. Nene Hatun Ilkokulu İstanbul, Turkey
3. Primary school "Hristo Brenitsa Brenitsa, Bulgaria
4. Escola Básica e Secundária da Ponta do Sol, Ponta do Sol, Portugal
5. Upesleju internatpamatskola- rehabilitacijas centrs Upeslejas, Latvia
6. Scoala Gimnaziala „Zaharia Stancu” Rosiorii de Vede, Romania
Mobilitate Bulgaria,
Școala Primară ,,Hristo Botev,, Brenitsa
Întâlnirea din Bulgaria s-a desfășurat la Școala ,, Hristo Botev,, din localitatea Bretitsa. Echipele constituite din câte două cadre didactice și patru elevi din fiecare școală parteneră s-au reunit în Bulgaria pentru a desfățura activități comune .
Școala noastră a fost reprezentată în acest proiect de echipa formată din profesor pentru învățământul primar Popescu Ioana, profesor pentru învățământul primar Leonte Cameluța și elevi de la clasele a II-a B și a III-a A.
În cadrul întâlnirii de la Școala Primară ,, Hristo Botev,, s-au desfășurat activități de predare, învățare, evaluare, precum: vizitarea școlii, familiarizarea elevilor cu jucării specifice fiecărei țări, workshop în cadrul căruia elevii au învățat să confecționeze martenca și felicitări.
Martenca este un obiect tradițional asemănător mărțișorului care este purtat deopotrivă de femei, bărbați și copii toată luna martie. La sfărșitul lunii este agățat într-un pom inflorit.
Fiecare partener din proiect a prezentat o parte dintre jocurile și jucăriile confecționate de către elevi. Acestea au fost reunite într-o expoziție comună realizată în școală.
Am vizitat una dintre peșterile simbol ale Bulgariei, Eyes of God, o peșteră unică în lume al carei plafon s-a prăbușit , ramânând două găuri care seamănă cu o pereche de ochi uriași.
A urmat vizita în orașul Plevna, orașul reședință pentru zona Nicopole. Aici am văzut ,,Epopeea Plevnei,, un monument ridicat în cinstea soldaților bulgari și români care au luptat împreună împotriva turcilor.
În timpul activităților, elevii și cadrele didactice au purtat discuții despre obiective culturale, aspecte istorice și monumente specifice fiecărei țări.
Au urmat întâlniri cu oficialitățile din orașul Knezha, vizite la Palatul Parlamentului, Teatrul Național și Catedrala Alexander Nevski din Sofia.
Proiectul are componente culturala, educativa și profesionala. Așadar, pe de o parte vorbim despre cunoașterea altor sisteme de învățământ, mod de viață, tradiții, iar, pe de alta parte, despre faptul că elevii participanți vor putea înțelege și rezona cu o serie de probleme la nivel local, devenind astfel mai implicați în viața comunității, dar, totodata, își vor însuși valori și atitudini fundamentale, precum respectul, toleranța, spiritul participativ. Din punct de vedere profesional, proiectul intenționează să dezvolte competențele lingvistice ale elevilor și profesorilor, respectul față de valorile culturale și tradițiile altor popoare.
Selectia cadrelor didactice și a elevilor care au participat efectiv la mobilitățile și activitățile proiectului s-au făcut pe baza unor criterii obiective, într-un climat de transparență totală.
Acest proiect reprezinta un prilej nou ca instituția noastră să se îmbogățească prin interculturalitate și aculturație în spiritul unei Europe unite și moderne. Elevii noștri vor deveni astfel mai creativi, mai înțelepți, prin convertirea realităților sociale. Printr-o traducere a titlului proiectului, putem spune că elevii care astăzi doar visează la un viitor mai bun pot deveni liderii de mâine, acceptând noi provocări în domeniul educației interculturale.
Întâlnire de proiect în Portugalia
Escola Básica e Secundária da Ponta do Sol, localitatea Ponta do Sol
Cu ocazia aceastei mobilități realizată în Portugalia, toți partenerii educaționali au avut de prezentat materiale care arată jucării folosite în trecut, specifice pentru fiecare cultură . Fiecare școală parteneră a oferit exemple istorice legate de propria cultură, povești și legende.
Copiii și profesorii au descoperit aspecte similare și diferite ale culturii lor cu alte culturi.
Fiecare școală a prezentat jucării tradiționale și costume. Au fost organizate spectacole de teatru și păpuși ce prezintă teme tradiționale
precum prietenia, încrederea, anti-rasismul).
Profesorii și elevii vor încerca să pună în practică în instituțiile lor aspecte specifice sistemelor educaționale și culturale ale școlilor care colaborează în cadrul proiectului. S-a realizat familiarizarea cu aspecte legate de noi culturi și s-au depășit barierele culturale. . S-a creat un mediu educațional unic prin organizarea de dramatizări, spectacole de teatru, teatru de păpuși.
Prin intermediul activităților desfășurate s-a urmărit realizarea unor obiective precum:
-cunoașterea îndeaproape a culturii și artei celorlalte țări;
-comparea și discutarea similarităților și diferențelor culturale;
De la Școala Gimnazială ,,Zaharia Stancu,, au participat următoarele cadre didactice: Stăvărache Gina, Ilie Mihaela și Desculțu Adriana.
Activitatea le-a oferit reprezentanților tuturor țărilor participante oportunitatea de a se cunoaște mai bine și de a dezvolta relații strânse de colaborare.
Întâlnire de proiect în Turcia
Nene Hatun Ilkokulu İstanbul, Turkey
Întâlnirea de proiect de la scoala Nene Hatun Ilkokulu İstanbul, Turkey a fost prima dintre mobilitățile desfășurate în cadrul Proiectului ,,Today a dreamer, tomorrow a leader, desfășurat în cadrul Programului Erasmus KA2. De la Școala Gimnazială ,,Zaharia Stancu,, au participat la activități următoarele cadre didactice: Profesor Stăvărache Gina ( director), Profesor pentru învățământul primar Țivlea Loreta, Profesor pentru învățământul primar Cîrnaru Ancuța.
În cadrul întâlniriii de proiect s-au desfățurat următoarele activități:
- Ședințe de organizare a activităților viitoare din cadrul proiectului;
- Votarea logo-ului proiectului;
- Stabilirea Calendarului de mobilități,
- Realizarea de jucării;
- Organizarea unor jocuri specifice;
- Vizită culturală la Muzeul Jucăriilor din Istanbul;
Întâlnire de proiect în România
Școala Gimnazială ,, Zaharia Stancu,, Roșiori de Vede
Încă de la începutul anului școlar 2018-2019, Școala Gimnazială „Zaharia Stancu” a demarat proiectul Erasmus+ KA2 „Today a dreamer, Tomorrow a leader”, iar în decembrie a participat deja la prima întâlnire internațională a țărilor partenere în proiect, din Istanbul, Turcia. Parteneri din Germania, Portugalia, Bulgaria, Letonia, Turcia și România au participat la această întâlnire. Cu aproximativ două luni în urmă, în Bulgaria, a avut loc a doua întâlnire a partenerilor menționați mai sus.
În săptămâna 13-17 mai 2019, la Școala Gimnazială „Zaharia Stancu” din Roșiorii de Vede, Teleorman, proiectul Erasmus+ KA2 „Today a dreamer, Tomorrow a leader” și-a continuat activitățile de schimb de experiență școlară, cu cea de-a treia întâlnire internațională a țărilor partenere în proiect. Acum, câte două cadre didactice și câte patru elevi din țările partenere, Germania, Portugalia, Bulgaria, Letonia, Turcia au ajuns la școala noastră și au lucrat alături de cadrele didactice și elevii români.
Pe parcursul celor cinci zile petrecute în România, elevii și profesorii din țările partenere au avut parte de experiențe multiple: ateliere de creație, teatru de marionete, vizite culturale și educaționale.
Echipele din tările partenere în proiect au realizat costume de teatru, măști, păpuși și marionete, apoi au prezentat secvențe din povești tradiționale, transpuse în scenete și interpretate de elevi, în limba engleză. Prezentările au avut loc în sala de festivități a școlii, elevii având posibilitatea să exerseze și să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare într-o limbă de circulație internațională, să se cunoască bine și să dezvolte relații strânse de prietenie.
Întâlnire de proiect în Germania
Schule Leonardo da Vinci Gesamtschule Hückelhoven Hückelhoven
A șasea activitate din cadrul proiectului a fost stabilită în Germania, în mai 2020, dar datorită situației generate de pandemia de COVID 19, această activitate s-a desfățurat online în martie 2021.
În cadrul întâlnirii s-au desfășurat activități de diseminare, evaluare a activităților din cadrul proiectului și fiecare instituție parteneră a prezentat modul în care utilizează jucăriile Waldorf în programul de predare, învățare, evaluare. S-au utilizat materiale de prezentare a școlilor și a țărilor partenere.
Educatia Waldorf se realizeaza in deplina armonie cu etapele de dezvoltare a copilului, fara a sari peste acestea. Astfel, se respecta ritmul de crestere a copiilor si se folosesc mijloace de invatare adaptate fiecarei varste, pentru a favoriza o dezvoltare completa a acestora, tinand cont de gândire, sentimente si deprinderi.
Ca atare, in pedagogia Waldorf se urmareste dezvoltarea laturilor cognitiva, emotionala si practica, prin educarea gandirii, a simtirii si a vointei. Privit precum o unitate in simtire, vointa si gandire, omul este complet atunci cand isi dezvolta, in egala masura, toate aceste trei laturi.
Întâlnire de proiect Letonia,
Upesleju internatpamatskola- rehabilitacijas centrs Upeslejas,
Organizatorii activității din Letonia și-au propus familiarizarea elevilor cu jocurile tradiționale în aer liber . Acestea au fost prezentate de către studenții din Letonia care au descoperit și au folosit mai mult procesele ludice, jucării și jocuri pentru a îmbogăți învățarea, pentru a adăuga mai multă distracție învățării lor și pentru a întări abilități importante. Aceste jocuri tradiționale pentru copii dispar de fapt sub influența factorilor sociali.
Elevii s-au familiarizat cu noua cultură și au depășit înstrăinarea culturală .
Metodele utilizate au fost: abordarea colaborativă, inteligențele multiple și abordarea constructivă, conștientizarea teoriei inteligențelor multiple sprijină abilitățile copiilor de a-și folosi creativitatea. Din partea școlii noastre au participat la activitate următoarele cadre didactice: profesor Stîngă Liliana, profesor Cîrnaru Ancuța alături de 4 elevi ai școlii.
Activitățile desfășurate le-au permis, de asemenea, tuturor țărilor să se cunoască bine și să dezvolte relații strânse .
Produsele proiectului vor fi pregătite până la sfârșitul celui de-al doilea an de derulare al Proiectului și vizează:
- aplicarea chestionarului final,
- teste de măsurare a creativității,
- formular de evaluare anual al proiectului,
- realizarea unei broșuri cu fotografii și produse ale proiectului,
- observarea și redactarea raportului final al proiectului
- cărțile de legende create de elevi,
- organizarea de jocuri în aer liber,
- crearea de jucării,
- un mini dicționar de cuvinte și expresii uzuale,
- un ghid de jucării cu fotografii,
- articole și impresii ale elevilor,
- analiza statistică a chestionarelor inițiale și finale,
- teste de măsurare a creativității,
- formulare de evaluare,
- publicarea de articole în ziarelor școlare, presa locală etc.
Ca rezultat al Proiectului ,,Today a dreamer, tomorrow a leader,, cod -2018-1-DE03-KA229-047207_3, perioada de implementare 2018-2020, elevii școlii noastre , alături de cadrele didactice coordonatoare au realizat un ,, Mini dicționar de 50 de cuvinte uzuale,,,
Un alt rezultat al Proiectului ,,Today a dreamer, tomorrow a leader,, este reprezentat de ghidul de jucării cu fotografii- ,,50 de fotografii ce denumesc jucării,, realizat de elevi și cadre didactice ale școlii noastre.
https://www.storyjumper.com/book/read/104589186
Pentru materialul intitulat ,, Mini dicționar de 50 de cuvinte uzuale, vă rog sa atasati următorul link , nu cel cu watshup
https://www.storyjumper.com/book/read/104153516
Elevii școlii noastre au realizat numeroase jucării și jocuri, în cadrul Proiectului ,,Today a dreamer, tomorrow a leader,, sub atenta supraveghere și îndrumare a cadrelor didactice coordonatoare. Au folosit diferite materiale: plastic, hârtie, carton, lemn, fire textile etc. În realizarea lucrărilor realizate au dat dovadă de imaginație și creativitate.
Jucăriile și jocurile realizate au fost prezentate în cadrul unei expoziții organizate în școală, în cadrul expoziției realizate la Școala ,,Hristo Botev,, Bulgaria , dar și în cadrul expoziției organizate cu ocazia desfășurării etapei județene a Concursului Național ,,Made for Europe,,, ediția 2019.
Cărțile de povești create de către elevi,
Povestea Albă ca Zăpada/ "SNOW-WHITE"
https://www.storyjumper.com/book/read/106307716/608c4e9b95a36
Cărțile de povești create de către elevi,
Scufița Roșie/ Little Red Riding Hood
https://www.storyjumper.com/book/read/105417376/608c3e6bca8cb#
https://www.storyjumper.com/book/read/104038146/ERASMUSSCOALA-GIMNAZIALAnbspnbspZAHARIA-STANCU
Diseminare în cadrul Asociației de părinți
Activități de diseminare aproiectului au fost organizate după fiecare mobilitate , cu elevii de la clasă și părinții acestora, cu membrii Asociației de părinți. În cadrul întâlnirilor cu părinții, aceștia au fost familiarizați cu scopul proiectului, obiectivele propuse, activitățile desfășurate în cadrul mobilităților, modul în care acestea au contribuit la procesul de instruire al elevilor.
Intitulat sugestiv „TODAY A DREAMER, TOMORROW A LEADER”, proiect finanțat prin Programul Erasmus + își propune realizarea unei mari varietăți de activități de predare, învățare, evaluare ( realizarea de jucării, dramatizare, cântece, dansuri, vizite, realizarea unui dicționar comun care să cuprindă câte 50 de cuvinte uzuale și 50 de cuvinte care denumesc jucării pentru fiecare școală parteneră în proiect etc) în scopul de a familiariza elevii cu jocurile și jucăriile folosite de copiii din celelalte țări europene . Partenerii din acest proiect sunt instituții școlare din șase țări europene, precum: Schule Leonardo da Vinci Gesamtschule Hückelhoven Hückelhoven, Germania ; Nene Hatun Ilkokulu İstanbul, Turcia ; Primary school "Hristo Botev,, Brenitsa, Bulgaria; Escola Básica e Secundária da Ponta do Sol, Ponta do Sol, Portugalia; Upesleju internatpamatskola- rehabilitacijas centrs Upeslejas, Letonia și Școala Gimnazială „Zaharia Stancu” Roșiorii de Vede, România
Obiectivele Proiectului sunt următoarele:
- Încurajarea creativității și antreprenoriatului;
- Asigurarea egalității și solidarității sociale a publicului țintă (în special persoanele care au dificultăți în învățare, elevii dezavantajați);
- Promovarea echității și a incluziunii în educație;
- Prevenirea abandonului școlar timpuriu;
- Dezvoltarea abordărilor noi și inovatoare și sprijinirea diseminării celor mai bune practici;
- Cunoașterea diversității europene;
- Eliminarea prejudiciilor dintre țări, culturi și popoare;
- Aprecierea limbii engleze ca limbă de circulație internațională.
Articol publicat în presa locală- ziarul Contrapunct
Rezultatele Proiectului au fost publicate în presa locală și anume ziarul Contrapunct
,,Din acest proiect nu au avut de învățat doar elevii, ci și cadrele didactice, dezvoltându-se și dobândind mai multă satisfacție personală și profesională. Aceștia vor avea ocazia de a-și împărtăși experiența și cunoștințele cu colegii din școală, ceea ce duce la creșterea motivației și eficienței în munca zilnică.,,
Concursul Național “Made for Europe”, etapa județeană, ediția 2019; Elevii Școlii Gimnaziale “ Zaharia Stancu” au prezentat rezultatele a trei proiecte: “Never give up”-care a obținut locul al II-lea, “Dezvoltarea unei abordări comune de educație în antreprenoriat la școală” și “Today a dreamer, tomorrow a leader”.
Echipa formată din profesori ( Profesor Stăvărache Gina, Profesor pentru învățământul primar Popescu Ioana, Profesor pentru învățământul primar Țivlea Loreta, Profesor pentru învățământul primar Cîrnaru Ancuța) și elevi ai Școlii Gimnaziale ,,Zaharia Stancu,, au participa la etapa județeană a Concursului Național ,, Made for Europe,, martie 2019, unde au prezentat produse ale activităților derulate în cadrul proiectelor Erasmus. Echipa școlii noastre a prezentat jucăriile realizate de elevi în cadrul Proiectului ,, ,Today a dreamer, tomorrow a leader,, și o parte dintre activitățile derulate în cadrul acestui proiect.
Str. Carpați nr.71-73,
Roșiori de Vede, TELEORMAN,
Tel: +40 247 466 149