Acreditare Anul III

Descriere

Activitățile propuse în cadrul anului III de acreditare al programului Erasmus+ vizează: incluziunea, educația ecologică, utilizarea tehnologiei pentru a contribui la dezvoltarea unui sentiment de cetățenie comună și la stimularea unei implicări mai mari în viața comunității locale.


Prin activitățile propuse anul acesta, școala noastră încearcă să vină în sprijinul elevilor și al cadrelor didactice prin formarea de abilități necesare pentru a face față provocărilor pe care le-ar putea întâmpina în acest proces. Societățile și sistemele politice moderne se bazează pe incluziunea și participarea activă a cetățenilor la procesul democratic și la viața publică, indiferent de mediul din care provin sau circumstanțele acestora.


În multe privințe (culturi, abilități, grupuri sociale, educație, formare, niveluri de alfabetizare etc.) societățile sunt tot mai diverse. Acest lucru duce la o nevoie mai mare de a învăța să navigăm în diversitate și de a dezvolta sisteme educaționale bazate pe coeziune, digitalizare, formarea competențelor ecologice, favorabile incluziunii, prin derularea de activități educaționale informale, formale și nonformale.

 

Rezultate

Raport mobilitate cu elevii Erasmus Acreditare-anul III

Georgiana Lazar Cultural treasures Little Explorers of Traditions proiect eTwinning

Proiectul eTwinning "Small hands, big demands - every child dreams of the impossible"

 

Proiect Educațional Județean ,,Diferiți, dar egali,,

Obiectivele specifice ale proiectului:
1.Realizarea unui schimb de experiență intre cadrele didactice participante;
2.Promovarea metodelor inovative de realizare a incluziunii elevilor cu cerințe educative speciale;
3.Valorificarea experienţelor dobândite de cadrele didactice care au participat la mobilitati sau cursuri de formare legate de temele propuse;
4.Oferirea de exemple de activități, strategii de integrare a metodologiilor nonformale, de learning by doing, activități outdoor în scopul îmbunatatirii procesului instructiv educativ de incluziune a elevilor cu cerințe educative speciale;
5.Organizarea unui concurs care să-i responsabilizeze pe copii și să-i determine să contribuie la acceptarea și integrarea colegilor de clasă care sunt certificați cu cerințe educative speciale;

Proiect Educaţional Judeţean Diferiţi dar egali

Căsuțe pentru păsărele

Obiectivele principale ale activității au fost următoarele: dezvoltarea creativității, reutilizarea materialelor reciclate, încurajarea cooperării între copii, formarea spiritului de compasiune.

Formarea deprinderilor ecologice

Scopul principal al activității, realizate cu sprijinul Asociației de părinți a școlii, îl reprezintă implicarea elevilor în rezolvarea unor probleme de mediu și creșterea gradului de educație ecologică.

Dăruind devenim mai buni- Activități de voluntariat

 Implicarea în activități de voluntariat îi ajută pe elevi să își formeze caracterul, personalitatea, să-și dezvolte sentimentele de empatie, generozitate și totodată relaționarea armonioasă cu alte grupuri sociale.
Elevii școlii noastre au desfășurat activități de voluntariat în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară (SNAC) unde au donat fructe și legume, implicându-se activ în viața comunității locale, dar și în parteneriat cu Asociația ,,Aura Ion,, unde au donat felicitări și obiecte decorative.

Jocuri muzicale

Prin jocul copilul creşte, se dezvoltă armonios explorează universul, se înţelege pe sine, îşi comunică convingerile şi învaţă cum funcţionează societatea găsindu-şi un loc al său în viaţă. Această activitate atât de firească îi oferă copilului posibilitatea să acţioneze în mod constructiv pentru formarea propriei personalităţi. Elevii școlii noastre au participat la mai multe jocuri muzicale în scopul formării spiritului de echipă, asigurării incluziunii.

 


Proiect Educațional ,,Puterea pumnului sau puterea minții?,,


Scopul Proiectului:
În primul rând scopul acestui proiect este să îi facă pe elevi să înțeleagă că violența nu este o soluție. Comportamentele violente trebuie evitate iar înțelegerea acestui fapt se va face prin realizarea de activități specifice vârstei școlare.
În al doilea rând se dorește ca elevii să devină mai prietenoși, mai înțelegători, mai empatici. Ei trebuie să înțeleagă că sunt diferiți, și că acceptarea este soluția pentru evitarea oricăror conflicte.
În al treilea rând se dorește ca elevii să recunoască toate formele de violență, să-și înțeleagă drepturile și să știe că pot și trebuie să ia atitudine. De asemenea, se dorește asigurarea unui mediu de viaţă socială armonios, liniştit, sănătos şi sigur pentru întreaga comunitate, conform standardelor europene.

Proiect Educational Puterea pumnului sau puterea mintii

 

Informaţii Şcoală

Str. Carpați nr.71-73,
Roșiori de Vede, TELEORMAN,
Tel: +40 247 466 149